Thursday, October 8, 2009

Mata Hati

Don't judge a book by it's cover.

Tapi ramai je yang judge by appearance. Ramai je yang judge outside rather than inside. Haish. Mentaliti-Kaki.

Salahke kalau seseorang itu lain dari yang lain. Menjadi persoalan bila kenapa seseorang itu tidak sama dengan jiwa mereka yang lain.

Salahke kalau saya pakai tiset bundle?Salahke kalau saya pakai seluar jeans koyak. Salah ke...

Saya selalu berada di situasi begini. Kawan yang kononnya kawan la berkata kepada saya :

Saya : A, jom join aku makan sekali

A : Boleh gak. Aku pun lapar gak

Saya : Jom. N pun join skali(N tu perempuan)

A : Er. Takpelah. Aku tak biase ngan perempuan camtu. Pakai ntah ape2. Tudung pun tak pakai.

Saya : Ok. Sukati kau la.

Saya memang tak pertikaikan yang ayat last dia tu betul. Saya tau. Saya sekolah agama dah dulu. But when it's comes to judging people macam tu anda patut kena pegi therapy. Dan berape banyak gadis-gadis bertudung yang saya tgk kat video 3gp. Bertudung tu tak jamin baik. Maaf. Bukannya saya galakkan anda tak bertudung cuma cara anda mengkritik orang tak kena tempat.

Haish.


Yuna bertudung, Fynn Jamal pun dah bertudung, Sue Anna Joe pun sama but diorang kool je. Bertudung dan kool kool kuku.

3 comments:

PapaRoe said...

Ni kena perbetul persepsi sedikit. Tudung yang kita mau pompuan pakai tu bukan lambang agama sbb sister kristianpun pakai tudung. Pompuan afrika pun ada pakai tudung w/pun skirt sekerat. Ini soal maruah pandangan pertama orang kepada pompuan. Moral dan tingkalaku datang kemudian (spt yg terdapat dlm video 3gp). Barangan yg dijual semuanya dibungkus dengan rapi. Maukah anda membeli yg dah terdedah? Dah terdedah mesti ada yg belek-belek hingga pegang atau cuit atau gosok atau picit. Kalau mau juga kita akan biasanya mintak kurang harga. Lepas bawak balik baru kita tau kualitinya. Jd yang dah bertudung tu awal-awal lagi bagi pahala baik sangka pd kita (Kalu dah buruk sangka dah dapat dose..rugi tau)Dan yg lain datang kemudiannya. Pilih sendiri anda mau pasangan yang berbalut rapi atau terdedah dan boleh dpt diskaun.

PapaRoe said...

Bila mereka berlawa itu tanda dia nak dipelawa,
Bila mereka berhias itu tanda dia nak dilihat cerdas,
Bila mereka bersolek itu tanda dia nak sentiasa molek,
Bila mereka 'berbungkus' tu nak kabar mereka bagus,
Bila mereka mendedah itu spicis tak berfeadah..
..sendiri menjatuhkan maruah.
..buat lelaki rasa gundah.
..di sana nanti nyesal tak sudah.

Jaha @ FiGo said...

Betul sangat cakap Saya spt dalam I/C. So, kepada pembaca entri nie. Paham2 sendiri lah. Takkan nak suruh ayah tarik telinga atau Mak cubit lemak kat perut. Jauhkan diri anda dari Mentaliti-Kaki. Haish

Post a Comment