Saturday, October 24, 2009

Kalau

Hahaha, bila saya terbaca journal ini, saya ketawa keseorangan. Saya bukanlah insan yang terlalu jiwang untuk melayan lagu2 Scoin, Spoon, New Boys dan sebagainya sambil menatap gambar insan yang disayangi. Awas, jangan sayangi orang lain lebih dari anda sayangi diri anda sendiri. Kalau pompuan tanya soalan camni, ini yang akan saya jawab. Selamat mendengar dan beramal... Chow ....Lu pikirlah dengan otak lu semua!!!!


1. Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?
Saya jawab: Kalau u lawa sangat, jangan bandingkan dengan budak tu. Bandingkan dengan Ayu Raudhah( NURKASIH)


2. Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!
Saya jawab: Tengok muka i ingat kat makan. Cubalah diet sket. Pinggang u dah besar dari i.


3. Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.
Saya jawab: Sini tak lawa, jom kita pi kat bundle, 3 helai RM10. Ambillah banyak mana yang u nak.

4. Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.
Saya jawab: Kepala u je nak picit, kepala i pulak cene....

5. Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.
Saya jawab: Saya pun letih. Apakata u pegi tapau kat kedai mamak. I nak nasi lemak RM4.30, kepak ayam dengan teh tarik. Cepat sikit....

6. Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?
Saya jawab: Ingat i nak kat you ke..i just nak ringan-ringan je. (Ringan-ringan tu apa???)

7.Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.
Saya jawab: I suka berkawan dengan kawan you. Tak paham-paham ke?

8. Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.
Saya jawab.: Gila ke ajak aku gaduh. Baik aku gaduh ngan Malek Nor. Takpun you pi gaduh ngan Nor Malek, Haish. Tarik rambut diaaaaa...

9. Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.
Saya jawab: I yang berkorban-korbanan kat you. Nak duit cari i. Nak perabis duit cari orang lain. Haish, baik i dlu blah...

10.Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg 'dia' dapat i pun dapat..
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.
Saya jawab: You matilah cepat2 sikit. Senang sikit i nak langkah you. Huahuahua


4 comments:

PapaRoe said...

Teruskan tesis anda untuk dapat jadi Prof. Asam Garam Manusia sebab Prof. Tahi dah ada ... ingat dak ari itu di dataran :)

pisaulapah said...

Namanya manusia memang camtu.Lain pulut,lain inti. Lain di mulut, lain di Hati.

mud said...

aku pun ade KALAU jugak...kalau mcm ni hg sampai tua x nikah

Jaha @ FiGo said...

Raja Udang : Dah tak ingat...sapa Prof Tahi tu

Pisau Lapah : Betul cakap saudara itu..Manusia nie
banyak berkias dari berterus terang

Mud : Nak buat cene, belum bertenu jodoh yang sesuai. aku terus menanti

Post a Comment