Wednesday, October 7, 2009

Culture Tergezut

Tahun Pertama

L : Saya seorang yang biasa saja pada tahun pertama di universiti ini. Saya hanya pakai seluar slack berseterika kemas dan berbaju kolar. Saya tak biasa bersosial. Boleh di katakan saya ni skema la. Saya selalu ternampak kawan saya bawak perempuan naik motor. Kan tak elok bawak perempuan naik motor.

P : Saya seorang bertudung. Saya tak suka mereka yang bercouple. Apalah diorang. Kan Islam tak bagi kita pegang2 tangan ngan lelaki. Kat universiti ni saya pakai baju lengan panjang dan bertudung labuh.


Tahun Kedua

L : Saya dah pandai pakai baju tiset. Dah jarang pakai baju masuk dalam. Saya ada beli jeans tapi cam tak biasa lak bila dah pakai. Saya dah pandai bergaul ngan orang terutama perempuan. Ada jugak kawan perempuan mintak hantar balik kolej. Saya pinjam motor kawan hantarkan. Saya skang dah layan Redtube.

P : Saya ada seorang kawan lelaki ni. Dia baik kat saya. Dia cakap saya cantik kalau tak bertudung sebab tu skang saya kalau kluar ngan dia saya tak bertudung. Tapi saya tak bagi dia pegang tangan sangat. Kadang2 je.

Tahun ketiga

L : Saya sukalah pakai jeans. Nampak smart. Saya dah selalu dengar muzik2 omputeh. Cam best je. kawan2 semua layan je. Skang saya dah ada gurlfren. Kami selalu tgk wayang. Saya masih layan Redtube.

P : Saya dah tak pakai tudung. Kami selalu pegang tangan. Saya kenalah selalu bermake up. Pakai make up yang murah je. Tak mampu beli yang mahal. Baju pun ada yang ketat2 gak.



Itulah ayat kawan2 saya. Mereka sangat kewl. Siries dowh

4 comments:

PapaRoe said...

Dialog tu macam sendiri punya laluan hidup dulu kini dan akan datang!!

Jaha @ FiGo said...

Hahaha, sekadar dari pemerhatian tulus ikhlas je

xteam said...

kaciiiiippp alussssssss........

Jaha @ FiGo said...

Dah kasar dah skang. HoHOHO

Post a Comment